Komisioneri për të Drejtën e Informimit ka bërë një rekomandim të rëndësishëm për të gjitha spitalet publike të Shqipërisë, duke i kërkuar këtyre institucioneve të bëjnë më shumë përpjekje për të ofruar informacion të qartë dhe të hapur për publikun. Ky rekomandim është drejtuar një grupi të gjerë spitalesh, duke përfshirë QSUT-në, Spitalin e Traumës, Spitalin Shefqet Ndroqi, maternitetet “Mbretëresha Geraldinë” dhe “Koço Glozheni”, si dhe spitalet rajonale në qytete të ndryshme si Durrës, Shkodër, Vlorë, Fier, Gjirokastër, Lezhë, dhe Korçë.
Komisioneri thekson se ky hap vjen në kuadër të përpjekjeve për të rritur transparencën dhe llogaridhënien e institucioneve shëndetësore, pas riorganizimit të spitaleve për të rritur autonominë e tyre. Sipas këtij rekomandimi, spitalet duhet të ndihmojnë në lehtësimin e qasjes së publikut në informacionet e nevojshme për mënyrën se si ato operojnë dhe si administrohen burimet dhe shërbimet.
Për të arritur këtë qëllim, Komisioneri ka përgatitur një listë të detajuar me informacionet që duhet të jenë të aksesueshme për çdo qytetar që dëshiron të informohet. Disa nga këto kategori informacioni përfshijnë:
Përshkrimi i autoritetit: Detaje mbi strukturën, funksionet dhe detyrat që këto institucione duhet të kryejnë.
Përputhshmëria me ligjin: Publikimi i të gjitha akteve ligjore dhe nënligjore që mbikëqyrin aktivitetin e spitaleve.
E drejta për t’u informuar: Procedurat dhe adresat për të kërkuar informacion dhe për të ushtruar të drejtat për ankimim në rast se kërkesat për informim nuk plotësohen.
Monitorimi dhe kontrolli: Informacione rreth mekanizmave që mbikëqyrin dhe kontrollojnë aktivitetin e spitaleve, përfshirë auditimet dhe vlerësimet e jashtme.
Buxheti dhe financat: Publikimi i të dhënave financiare dhe shpenzimeve të spitaleve për të mundësuar monitorimin e eficiencës dhe përdorimit të burimeve.
Proceset e prokurimit: Shpjegimi i procedurave për prokurimin e shërbimeve dhe pajisjeve të nevojshme, si dhe informacion për partneritetet publike dhe private që mund të krijohen.
Shërbimet e ofruara: Detaje për shërbimet që ofrohen nga secili spital, përfshirë mundësitë për trajtime dhe mundësitë për konsultime.
Vendimmarrja dhe politikat publike: Informacione rreth mënyrës se si hartohen politikat dhe aktet që rregullojnë funksionimin e spitaleve, dhe proceset për të miratuar këto akte.
Dokumentacioni dhe regjistrat: Sistemet që përdoren për mbajtjen e dokumenteve dhe regjistrave të kërkesave, si dhe aksesin në këto dokumente për qytetarët.
Regjistri i kërkesave dhe përgjigjeve: Krijimi i një regjistri të hapur për kërkesat dhe përgjigjet e marra nga qytetarët dhe pacientët.
Subvencionet dhe ndihmat sociale: Informacione për ndihmën që mund të ofrohet për ata që kanë nevojë, si dhe për subvencionet që mund të kenë mundësi të përfitojnë.
Dokumente të kërkuara shpesh: Pjesë të informacionit që është kërkuar më shpesh nga qytetarët dhe që është e rëndësishme për t’u ndarë në mënyrë transparente.