Hekurudha Tiranë- Durrës nuk përfundoi as këtë pranverë, duke shkelur një tjetër afat. Linja e trenit elektrik që do të lidhë Tiranën me Durrësin pritet të inagurohet në prag të zgjedhjeve në 2025. Verifikimet e Faktoje tregojnë se në terren vijon puna për të përfunduar 30% të projektit.
Nga kantieri i punimeve për hekurudhën Tiranë-Durrës pranverën e shkuar, kryetari i bashkisë së Tiranës Erion Veliaj, premtoi se linja e trenit elektrik mes dy qyteteve do të përfundonte në mars të këtij viti.
‘Mezi pres, që në më pak se një vit nga sot, ne të kemi dorëzuar këtë dhe të fillojë ambicia për punë të tjera…’, deklaroi Veliaj, në krah të ministres së infrastrukturës Belinda Balluku. Edhe Balluku përforcoi të njëjtin afat përfundimi për linjën hekurudhore Tiranë -Durrës.
“Në mars 2024 kantieri duhet të dorëzohet”- theksoi Balluku.
Koha tregoi se angazhimi për të përfunduar linjën hekurudhore mes Tiranës dhe Durrësit këtë vit nuk u përmbush. Hekurudha vijon të jetë kantier, pasi ende nuk është arritur të përfundohet 30% e volumit të punimeve.
Vonesat në këtë projekt sipas Hekurudhës Shqiptare lidhen me pesë elementë:
Elektrifikimi i linjës hekurdhore
Ndërtimi i godinave të stacioneve hekurudhore dhe urave hekurudhore
Ndërtimi i segmentit hekurudhor në drejtim të Aeroportit Ndërkombëtar të Rinasit (TIA).
Zgjatimi i linjës prej 4 km nga PTT në drejtim të Bulevardit “Zogu i Parë”
Shpronësimet
Parashikimet e reja tregojnë se linja hekurudhore Tiranë-Durrës do të përfundojë marsin e vitit të ardhshëm.
‘Linja hekurudhore “Durrës -Tiranë” së bashku me segmentet hekurudhore përkatëse (Domje – Rinas), përfundon brënda tremujorit të parë të vitit 2025.’, pohon zyrtarisht për Faktoje, Hekurudha Shqiptare.
Kjo nënkupton se inagurimi i veprës që shënjon rijetëzimin e hekurudhës shqiptare do të ndodhë pak para zgjedhjeve të përgjithshme parlamentare.
Verifikim
Mëngjesin e 22 majit, në dalje të Tiranës pranë mbikalimit të Rinasit, po punohej për shtrimin e shinave të reja në gjumën ekzistuese.
Paralelisht puna vijonte edhe për ndërtimin e urave të reja.
Pranë zonës së njohur si ura e Limuthit, punimet për mbikalimin e linjës hekurudhore ishin thuajse në përfundim.
“Ka nisur faza e dytë e projektit në tenderimin e stacioneve hekurudhore, ndërkohë kanë përfunduar tetë urat e nevojshme të këtij projekti hekurudhor.”, sqaron Hekurudha Shqiptare.
Edhe pika e fundit e linjës hekurudhore, stacioni i Durrësit vijonte të ishte kantier. Punonjësit po hiqnin shinat e vjetra për t’i hapur rrugën shtrimit të shinave të reja.
Punimet për ndërtimin e hekurudhës Tiranë-Durrës kanë filluar në nëntor të vitit 2021, kohë kur nisi zhvendosja e shinave të vjetra. Kompania që po zbaton këtë projekt është INC spa, e cila u shpall fituese në vitin 2020, me një ofertë 69.7 milionë euro. Projekti është bashkëfinancuar me një grant të Bashkimit Europian dhe kredi të butë nga BERZH.
Linja hekurudhore Tiranë-Durrës do të kalojë mbi linjën e vjetër ndërkohë që projekti parashikon edhe shtesën nga kryeqyteti në drejtim të Aeroportit Ndërkombëtar, një linjë e re.
Po ashtu, veç pesë stacioneve ekzistuese, do të shtohen edhe tre stacione të reja përgjatë aksit të ri nga Domje në Rinas.
Transporti hekurudhor në shifra
Në Shqipëri, gjatësia e rrjetit hekurudhor llogaritet 253 km. Në shfrytëzim janë vetëm katër linja hekurudhore:
Kufi – Gjorm 93 km,
Durrës – Elbasan 76 km,
Rrogozhinë – Fier 49 km
Fier – Vlorë 35 km.
Vetëm 873 pasagjerë kanë zgjedhur si mjeti udhëtimi transportin hekurudhor nga janari në mars. Në krahasim me të njëjtën periudhë të një viti më parë, ka një rënie pasagjerësh me 47.4%.
Rënia e numrit të pasagjerëve përmes rrjetit hekurudhor është drastike në dekadën e fundit.
Nga 329 mijë pasagjerë në 2013, vitin e shkuar gjithsej kanë zgjedhur të udhëtojnë me tren, vetëm 7300 persona.
Përfundim
Nisur nga verifikimi i kryer dhe informacionet e mbledhura, deklaratat mbi afatin e përfundimit të linjës hekurudhorë Tiranë-Durrës do t’i kategorizojmë të pavërteta./ FAKTOJE